Login

Zaboravih zaporku

UNDER MELODY
Poll

Koji OS koristite na mobitelu (smartphoneu)?

 
 
 
 
 

Rezultati

Zagreb
Vrijeme
CURRENT MOON
Latest topics
» 15 najpoznatijih slika duhova
by Neptun uto tra 30, 2013 2:45 pm

» Dječak 'na nebu' upoznao sestru za koju nije ni znao
by Neptun uto tra 30, 2013 2:30 pm

» Upoznajte dijete koje u detalje zna opisati svoj prosli zivot!
by Neptun uto tra 30, 2013 2:22 pm

» Mačak koji predviđa smrt
by Neptun uto tra 30, 2013 2:18 pm

» Kakav to stvor baulja kanalizacijom?
by Neptun uto tra 30, 2013 2:13 pm


Alfa generacija - školski darvinizam

Prethodna tema Sljedeća tema Go down

Alfa generacija - školski darvinizam

Postaj by Mato on sub tra 09, 2011 11:25 am

U hiperbrzom vremenu kao što je naše svi pomalo nalikujemo na hiperaktivce poslije konzumacije energetskog pića. Zapitali smo se stoga, dovodeći u pitanje čak samu njihovu egzistenciju, koji izazovi u tako dramatičnom okruženju čekaju već desetljećima postojeće školske predmete


Jezik - progonjen od dativa

Jezik je granica svijeta, te višetomna knjiga nije dovoljna za dostojno pokazivanje važnosti razvoja opće kulture, vokabulara, retorike, izražavanja, razumijevanja sadržaja (...), tj. procesa i sposobnosti koje se razvijaju na nastavi hrvatskog jezika. Ipak, XXI. stoljeće bacilo je rukavicu u lice - proces čitanja doživljava transformaciju s višestruko jačom snagom od Gutenbergove revolucije, a (ne)pismenost postaje vrlo neobična optužba pred najezdom 'lolanja', 'wtfanja'... Pogledamo li kurikulume škola XIX. i ranog XX. stoljeća uvidjet ćemo da su antička djela činila osnovu učenja dok danas 'Ilijada i Odiseja' pred gimnazijalcem prvog razreda čini neobičan relikt koji ga navodi na postavljanje egzistencijalnog pitanja - čemu to? Možda bi smislenije bilo započeti djelom 'Kako govoriti o knjigama koje nismo pročitali'. Ionako prešutan proces ušao bi pod kontrolu i moć usmjeravanja stručnjaka.


Povijest - nesigurne spoznaje za igranje emocijama masa

Na području koje je u pozamašnu listu vojnih sukoba posljednjih 100 godina ulazilo i na temelju lažnih mitomanija o prošlosti, nastava povijesti pripada odgojno najosjetljivijim područjima. Proces ulaska paradigme kulturalne povijesti u nastavu ima stoga zadatak neutralizirati defektne ideološke implikacije bizarnih uzdizanja 'stoljeća sedmih' i sl. Ipak, povijesti za vratom kroz XXI. stoljeće ostaje visiti 'epistemološka dilema' - premalo izvora omogućava vrlo različite interpretacije događaja dovodeći u pitanje kredibilitet gradiva. Ne čudi stoga čest učenički zahtjev - profesore, recite nam nešto o tim piramidama u Bosni. Može li konvencionalna i 'dosadna' povijest izboriti za pažnju i pobijediti atraktivnu senzacionalističku pravo je pitanje.

Vjeronauk - izvlači li ga moderniziranje?

Sigurno najlakša meta napada u promišljanjima izazova škole budućnosti. S obzirom na postmodernističko gledanje morala, roditelje opterećene dvanaestosatnim radnim vremenom, otuđenost uz tehnologiju (...) možemo pretpostaviti da će potreba i važnost odgojnih predmeta rasti, no nisam siguran je li vjeronauk adekvatan za tu ulogu. Kompromitiran zloglasnim povijesnim teretom Katoličke crkve, prečesto nacionalističkim svećenicima i stavovima koji se ne uklapaju u standarde civilizacije XXI. stoljeća, vjeronauku prijeti opasnost ispraznog, gotovo prisilnog, egzistiranja. Vjerujem da odustajanje od inzistiranja na prisustvu u svim javnim školama, a posvećivanje kvalitetnom radu u samoj župi ulogu vjeronauka može učiniti svježijom i smislenijom.


Prirodni predmeti - temelj razvoja (pre)težak za mnoge?

Matematika, fizika, kemija (...) kao osovina prirodno/tehnoloških znanosti predstavljaju motor svakog društva okrenutog budućnosti i razvoju, a u otužnom 'odljevu mozgova' upravo nadareni iz navedenih područja prednjače. S druge pak strane svako istraživanje o pohađanju instrukcija iste predmete stavlja na tron, uzrok čemu nije uvijek potpuno jasan - lijenost učenika, težnja za 'instant' znanjem, nekvalitetni profesori, 'profesorska mafijaška organizacija' o kojoj spekuliraju mediji, doista zahtjevno gradivo... Odgovor će naginjati prema onoj strani za koju je debatant interesno vezan. Tragično za rješavanje esencijalnog problema.


Jezici - između glorificiranja i besmislenosti

Objašnjavati važnost jezika u umreženom i globaliziranom svijetu XXI. stoljeća gotovo je izlišno, pa se znanje dva strana jezika polako nameće kao optimalno za kvalitetno funkcioniranje i poslovni uspjeh. Ipak, iza 'jezičnog optimizma' krije se jedna od većih tragedija sustava - zbog karakteristika ljudskog pamćenja i procesa učenja ograničenog na učionicu nekorišteni strani jezik vrlo brzo nestaje! Kristalan slučaj golemog ulaganja s fascinantnim gubitkom - Je li normalno da učenik nakon 12 godina učenja talijanskog, te nesmetanog prolaska kroz sve testove ne zna porazgovarati s Rimljaninom osim rukama uz nagađanje 'dove è amfiteatro'?! Drugi izazov poučavanja budućnosti teret je globalizacije zbog premoći engleskog. Stoga, paradoksalno, kroz XXI. stoljeće upravo školama prijeti da izrastu u mjesto kroz koje su se jezici zaboravili i izbrisali...


IZVOR

____________________________________
Opera, the fastest and most secure web browser

Mato

Spol : Male
Broj postova : 1522
Bodovi : 57383
Preporuke : 41
Rođendan : 08.09.1988
Registriran/a od : 08.10.2009
Godina : 28

Korisnički profil http://www.e-zabava.tk

[Vrh] Go down

Prethodna tema Sljedeća tema [Vrh]


 
Permissions in this forum:
Ne moľeą odgovarati na postove.